Skasowałeś przypadkowo Swoje pliki?

 

Odzyskiwanie skasowanych plików Naprawa uszkodzeń logicznych oprogramowania

Wrocław Serwis & Naprawa iTECH

Witaj w iTech – serwisie specjalizującym się w naprawie i diagnozowaniu uszkodzeń logicznych urządzeń mobilnych, takich jak laptopy, smartfony, tablety, kamery i wiele innych. Jesteśmy zespołem doświadczonych techników, którzy mają wiedzę i narzędzia potrzebne do szybkiego i skutecznego rozwiązania problemów z Twoimi urządzeniami.

Uszkodzenia logiczne są częstym problemem, z którym spotykają się użytkownicy urządzeń mobilnych. Często są one wynikiem błędów w oprogramowaniu lub nieprawidłowych ustawień systemowych. W takim przypadku nasz serwis może pomóc Ci w rozwiązaniu problemu i przywróceniu sprawności Twojego urządzenia.

 

Do najczęstszych przyczyn naruszenia integralności informacji zapisanych na nośniku należą:

Odzysk danych – niewidoczne partycje, foldery i pliki dysku utracone w wyniku błędu oprogramowania dysku lub formatowania czy tez nadpisania danych.

Kiedy dane nie zostały utracone na skutek fizycznej awarii nośnika, lecz na skutek naruszenia struktury logicznej w zdecydowanej większości przypadków ich odzyskanie jest możliwe, co więcej – jest dosyć proste. Ważne, by użytkownik nie próbował odzyskiwania danych na własną rękę, może bowiem dojść do nadpisania danych, które jest procesem nieodwracalnym. Jeżeli nie wiadomo co robić, lepiej zachować bezczynność i nie próbować przywracać dostępu do danych we własnym zakresie.

Poniżej przedstawiamy rodzaje uszkodzeń logicznych, którymi zajmujemy się w iTech:

  1. Uszkodzenia oprogramowania – występujące w wyniku awarii systemu operacyjnego, błędów w aktualizacjach, nieprawidłowego działania aplikacji i innych przyczyn.

  2. Uszkodzenia systemu plików – pojawiające się w wyniku uszkodzenia sektorów dysku, utraty danych lub formatowania dysku.

  3. Problemy z partycjami dysku – wynikające z nieprawidłowego podziału dysku, problemów z bootowaniem i innych przyczyn.

  4. Uszkodzenia bootloadera – prowadzące do problemów z uruchomieniem systemu operacyjnego.

  5. Problemy związane z aktualizacją systemu operacyjnego – występujące po nieudanych aktualizacjach systemu, problemach z siecią i innych przyczyn.

  6. Uszkodzenia programowe – spowodowane przez błędy w oprogramowaniu lub działania wirusów i innych zagrożeń.

  7. Problemy z aplikacjami – wynikające z niekompatybilności, błędów w kodzie aplikacji lub problemów z konfiguracją.

  8. Problemy z przeglądarkami internetowymi – wynikające z problemów z konfiguracją, błędów w oprogramowaniu lub problemów z siecią.

  9. Uszkodzenia połączeń sieciowych – wynikające z problemów z siecią, błędów w konfiguracji lub problemów z urządzeniem sieciowym.

  10. Uszkodzenia sterowników – prowadzące do problemów z działaniem urządzeń zewnętrznych.

  11. Uszkodzenia zasilacza – prowadzące do problemów z ładowaniem baterii i pracy urządzenia.

  12. Uszkodzenia klawiatury i touchpada – wynikające z uszkodzenia sprzętu lub problemów z oprogramowaniem.

  13. Uszkodzenia gniazd i portów – prowadzące do problemów z połączeniem z urządzeniami zewnętrznymi

Przyczyny uszkodzeń:

  • działanie wirusów komputerowych (robaki, trojany)
  • błędy aplikacji, oprogramowania
  • błędy w komunikacji
  • awarie zasilania
  • błędy samych użytkowników (wykasowanie danych, usunięcie plików, usunięcie zawartości poczty elektronicznej, formatowanie dysku)

W razie stwierdzenia utraty danych poprzez ich usunięcie, sformatowanie dysku, czy zniknięcie w nieznanych okolicznościach nie należy wykonywać już żadnej pracy na komputerze. Każda, nawet z pozoru nieskomplikowana operacja (jak chociażby standardowe zamknięcie systemu z menu Start, które powoduje, że system zapisuje swoje ustawienia) może skutkować nadpisaniem danych. W takich sytuacjach wskazane jest tzw. twarde wyłączenie komputera przez pozbawienie go źródła zasilania – jak wyciągnięcie wtyczki z gniazdka, czy baterii z notebooka.

Odzyskanie danych po uszkodzeniach logicznych zazwyczaj jest operacją nieskomplikowaną, jednakże wymaga dużej wiedzy i doświadczenia, a odbywa się przy użyciu specjalistycznego oprogramowania. Pracujemy w oparciu o gotowe aplikacje znanych producentów, jak też własne, unikalne, dedykowane konkretnym przypadkom rozwiązania. Trzeba pamiętać, że użycie samego programu często nie jest wystarczajace dla procesu odzyskiwania danych, decydujące znaczenie odgrywa tu czynnik ludzki, umiejętnie kierujący pracą programu.

Odzyskanie danych w naszym laboratorium poprzedzone jest zawsze wykonaniem kopii danych klienta – ta kopia podlega dalszej obróbce w celu odbudowania logicznej struktury i przywrócenia zapisu danych sprzed ich utraty.

W przypadku większości uszkodzeń logicznych wystarczy bardzo tanie odzyskiwanie programowe – kosztuje ono od 300 do 550 zł, czas oczekiwania ok. 7 dni.

Serwisujemy i naprawiamy notebooki takich marek, jak: Acer, Asus, Alienware, Aristo, Dell, HP dv, Compaq, Asustek, Packard Bell, Toshiba, Belinea, eMachines, Samsung, LG, Twinhead, Nec, IBM, Lenovo, MSI, Maxdata. Zajmujemy się szczególnie sprzętem firmy Apple (Macbook, Macbook Pro Unibody, Macbook Unibody, Powerbook, iBook, eBook, iMac, Mac Mini).